Kaip iššifruoti “Volvo” Magnetola
Kas yra magnetola? Magnetoelektrinė transporto priemonė, dar vadinama “magnetola”, yra vienas įdomiausių ir paslaptingiausių automobilių išradimų, apie kuriuos niekada negirdėjote. Jį 1952 m. išrado suomių inžinierius Alfriedas Alfrinkas ir nuo to laiko jis tapo savotiška legenda. Apie jo egzistavimą iki šiol beveik nieko nežinoma už buvusių leidėjų, kurie privalo apie jį žinoti, ribų. Tačiau ką mes žinome? Galime daryti tam tikras prielaidas, remdamiesi tuo, ką žinome apie kitus automobilius su magnetiniais vairo komponentais. Geriausia jį įsivaizduoti kaip elektra vairuojamą automobilį su papildomu vairo trauklių komplektu, sumontuotu ant priekinės ašies. Kaip atkoduoti Volvo magnetola? Nesileidžiant į per daug techninius dalykus, tai yra magnetoelektrinis automobilis (MVE). Kuo tiksliai šis “Volvo” pavyzdys skiriasi nuo kitų? Apžvelkime, ką reikia žinoti… Trumpa magnetoelektriko istorija Magnetoelektriko terminas vartojamas jau daugiau nei pusę amžiaus. Tiesą sakant, jis beveik toks pat senas kaip ir pats automobilis – maždaug prieš 100 metų žmonės pradėjo eksperimentuoti su elektra varomomis transporto priemonėmis, paremtomis magnetinės levitacijos principais. Pirmieji komerciškai sėkmingi pavyzdžiai buvo elektriniai geležinkelio vagonai, kuriuos 1898 m. sukonstravo Prancūzijos įmonė “Rhône-Alpes Sécurité” . Po jų sekė panašios konstrukcijos, kuriose buvo naudojama magnetinė pakaba, sukurtos tokių įmonių kaip “De Dion-
Kaip veikia magnetinis vairo mechanizmas magnetoelektriniame automobilyje
Viena iš įdomiausių magnetoelektrinio automobilio savybių yra jo vairavimo būdas. Skirtingai nuo daugumos elektromobilių, kuriuose energija tiekiama iš elektros variklio, magnetoelektrinio automobilio energija tiesiogiai tiekiama iš akumuliatoriaus arba didelio kiekio dantytų diržų. Be to, dėl kelio magnetizmo automobilis sukasi apie savo ašį, panašiai kaip sukasi magnetas. Kaip atkoduoti Volvo magnetola? Tai reiškia, kad automobilio judėjimo kryptį galima keisti naudojant vairą. Elektriniam automobiliui tai būtų gana sudėtinga užduotis, nes reikėtų apsukti visą mašiną, o paskui ją grąžinti ten, iš kur ji pradėjo važiuoti. Tačiau magnetoelektriniame automobilyje užtenka, kad automobilio ašis pasisuktų 180 laipsnių kampu – nereikia sukti vairo. Štai kodėl magnetoelektriniai automobiliai puikiai tinka karavanams ir kitoms didelio judrumo transporto priemonėms, kurioms nereikia važiuoti tiesiai atgal į įkrovimo stotį – akumuliatoriai gali būti naudojami maždaug tokiam pat energijos kiekiui, kaip ir tada, kai automobilis judėjo.
“Volvo” magnetoelektrinis
Pirmosios magnetoelektrinės transporto priemonės buvo skirtos naudoti kaip pigus viešasis transportas, ypač miestuose, kur prastos kelių sąlygos. Pagrindinė idėja buvo važiuoti kaip įprastas automobilis, tačiau su labai dideliu elektros varikliu, sumontuotu gale. Variklis buvo pasirinktas toks, kad jį būtų galima lengvai paslėpti, o tinkamus ratus būtų galima naudoti tam, kad būtų užtikrintas reikiamas “magneto” sukimosi efektas. Likusi automobilio dalis liko nepaliesta, tik, aišku, buvo pridėta elektros sistema, kad būtų galima maitinti variklį ir jį įkrauti iš bendro elektros lizdo. Pirmasis automobilis, kuriame buvo panaudota ši sistema, buvo “Volvo 940”. Pirmasis “Volvo” automobilis, kuriame buvo įdiegta ši sistema, buvo 1964 m. pristatytas “Volvo 240”. Per tą laiką buvo daug kitų modelių, kuriuose naudota ši sistema, pavyzdžiui, 740 ir 780, taip pat Polara-6.
Švedija – magnetoelektrinės sistemos tėvynė
Vienas įdomiausių magnetoelektrinio automobilio aspektų yra tai, kaip jis vystėsi Švedijoje. Šiandien ši technologija naudojama beveik kiekviename šiuolaikiniame automobilyje – nuo miesto automobilio iki prabangiausių superautomobilių. Kaip atkoduoti Volvo magnetola? Švedija visada garsėjo kaip viena sveikiausių gyventojų pasaulyje, o viena iš pagrindinių to priežasčių – stipri šiaurietiška mityba, kurioje gausu žuvies, daržovių ir sveikų riebalų. Nors kitose šalyse magnetoelektriniai automobiliai gal ir nepaplito taip, kaip kitose šalyse, Švedijoje jie turi turtingą istoriją ir iki šiol naudojami keliose oficialiose transporto priemonėse, įskaitant šalies policijos automobilius, šiukšliavežes ir gaisrinės techniką.
Paslaptingas magnetoelektrinės grupės įkūrėjas
Kai galvojame apie magnetoelektrikus, paprastai galvojame apie Nikolos Teslos (Nikola Tesla) atmainą, kai elektronų debesyje yra tūkstančių voltų potencialas. Tačiau yra ir kita rūšis – vadinamasis minkštasis magnetoelektrikas. Minkštuosiuose magnetoelektrikuose elektros krūvis atsiranda dėl elektronų judėjimo, o ne dėl įtampos taikymo. Tokio tipo magnetoelektriniai prietaisai naudojami nuo XX a. pradžios ir iki šiol naudojami kai kuriuose medicinos prietaisuose. Nors gali atrodyti, kad išsiaiškinti daugiau apie šį automobilį yra nesudėtinga užduotis, iš tikrųjų apie jį žinome ne tiek jau daug – pradedant pavadinimu ir baigiant jo išradėju. Žinome tik tai, kas parašyta antraštėje, ir viskas. Daugiau žinome labai nedaug.
Magnetinių juostų ir diskų kilmė
Pirmasis magnetinis juostinis magnetofonas buvo sukurtas 1888 m., o magnetinės juostos plačiai pradėtos naudoti įrašymo pramonėje XX a. trečiajame dešimtmetyje. Pirmasis komercinis magnetofonas buvo “De Dion-Bouton”, kuris buvo išleistas 1952 metais. Tuo metu magnetinės juostos įrašymas dažniausiai buvo naudojamas teisiniams dokumentams, tačiau 1960-aisiais ši technologija jau buvo pasirengusi žengti į automobilių sritį. Pirmasis pagamintas magnetoelektrinis automobilis buvo Lada 139, kuris buvo pristatytas 1966 m. Vėliau pasirodė “Polara-6”, kuris buvo sukurtas “Lada 139” pagrindu, o po to – dabartinis modelis “Volga”.
Kaip skaityti magnetolos transporto priemonės spidometrą
Vienas iš žaviausių dalykų, susijusių su magnetola, yra tai, kaip ji gamina energiją iš kelio. Kai automobilis važiuoja keliais, kuriuose nėra didelių jėgų, kelias veikia kaip milžiniška Teslos ritė. Milžiniškas elektros energijos kiekis, pagaminamas taip važiuojant, gali būti naudojamas automobiliui varyti, o dėl to gaunamas vienas iš geriausių pasaulyje jėgos agregatų efektyvumas. Kaip atkoduoti Volvo magnetola? Tačiau jei kelią veikia kokia nors jėga, pavyzdžiui, šalia automobilio važiuoja sunkvežimis, kelio sukuriamos energijos kiekis yra mažesnis nei tada, kai kelias visai nejuda, ir jo galia yra lygi galiai, kurią pagamintų variklis, jei jis veiktų tik kelio energija.
Kaip atkoduoti Volvo magnetola?
Magnetoelektrinis automobilis yra unikalus transporto priemonės tipas, kurį XX a. šeštajame dešimtmetyje sukūrė suomių inžinierius Alfriedas Alfrinkas. Pirmasis magnetoelektrinis automobilis buvo 1964 m. išleistas “Volvo 940”. Nuo to laiko buvo sukurta daug kitų šios klasės modelių, įskaitant “Polara-6”, “Volga”, “Lada 139” ir “De Dion-Bouton”. Kaip atkoduoti Volvo magnetola? Šiais laikais magnetoelektrinių automobilių yra beveik kiekviename šiuolaikiniame automobilyje, galbūt išskyrus kai kurių raumenų automobilių elektrines versijas.