Kaip nuorinti sankabą?

Author:

Kaip pakeisti automobilio sankabą?

Automobilio sankaba yra antrinė pavarų dėžė, leidžianti varikliui dirbti aukštesne arba žemesne pavara. Daugumoje automobilių tai pasiekiama naudojant dviejų sankabų mechaninę pavarų dėžę. Tačiau kai kuriuose naujesniuose modeliuose naudojama dviejų sankabų automatinės mechaninės pavarų dėžės sistema, kurioje abi sankabos integruotos į vieną korpusą. Bet kuriuo atveju, atleidus sankabos pedalą, antrinės pavarų dėžės išėjimo velenas sukasi ir perduoda galią ratams kitu perdavimo santykiu. Sankaba jungia variklio smagratį vienoje pusėje ir transmisijos įėjimo veleną kitoje. Kaip nuorinti sankabą? Yra du pagrindiniai sankabų tipai: standartinė ir frikcinė. Standartiniame variante naudojama hidraulika, kad variklis būtų labai sklandžiai prijungtas arba atjungtas nuo pavarų dėžės labai plačiame sukimo momentų (t. y. jėgos) diapazone. Frikcinio tipo sankabos atstumas tarp sujungimo ir atjungimo būsenų yra daug trumpesnis, nes joms įjungti naudojamos frikcinės plokštelės su iš anksto įtemptomis spyruoklėmis, o ne hidraulinis slėgis.

Kaip nuorinti sankabą?

Standartinio tipo pavarų dėžė ir sankaba

Standartinė sankaba valdoma hidrauliniu būdu. Tai sausoji sankaba, kurios sukimo momentas perduodamas per keletą hidrauliniu būdu valdomų diafragmos ir silfono mazgų. Slėgį sukuria pavarų dėžės alyvos siurblys ir jis veikia sankabos korpuse esančią diafragmą ir silfoną (slėgis nukreiptas į priekį, nes sankabą reikia išstumti). Kad sankaba susijungtų ir užimtų spyruoklių išankstinę apkrovą, sankabos slėgis yra atvirkštinis. Atleidus sankabą, spyruoklės, veikdamos išankstinės apkrovos slėgiu, vėl stumia sankabą kartu. Hidraulinėje sankaboje sankabai įjungti ir išjungti naudojamas hidraulinis slėgis. Hidraulinis skystis yra mineralinė alyva, kuri vamzdynų grandine iš alkūninio veleno į transmisiją ir atgal pumpuojama. Kai sankaba įjungta, iki 80 % variklio galios gali būti perduodama per sankabą į transmisiją.

Kaip nuorinti sankabą?

Frikcinio tipo pavarų dėžė ir sankaba

Frikcinė sankaba – tai tokia sankaba, kurioje sukimo momentui perduoti tarp variklio ir transmisijos naudojamos iš anksto įtemptos frikcinės plokštelės. Yra daug skirtingų tipų frikcinių plokštelių sankabų, kurios naudojamos įvairių tipų mašinose, nors principas yra tas pats. Automobiliuose visada naudojama tokio tipo sankaba su frikcinėmis plokštelėmis, jungianti variklį su transmisija, kurios sudedamoji dalis vadinama smagračiu. Trinties plokštelės yra segmentiniame korpuse su spyruokle, kuri naudojama slėgiui reguliuoti. Kai sankaba išjungiama, spyruoklė spaudimu atskiria frikcines plokšteles, sudarydama pakankamą atstumą, kad tarp plokštelių ir transmisijos velenų nebūtų trinties kontakto. Kai sankaba įjungta, variklis sujungiamas su transmisija. Kaip nuorinti sankabą? Frikcinės plokštelės visada naudojamos kartu su smagračiu. Smagratis naudojamas staigiems variklio sukimo momento ir greičio pokyčiams greitėjant ir lėtėjant absorbuoti.

Kaip pakeisti automobilio sankabą?

Paprastai sankabos keitimas yra dviejų etapų procesas. Pirmiausia atskiriama pavarų dėžė ir variklis, po to montuojama nauja sankaba. Pirmasis etapas – transmisijos nuėmimas. Tam paprastai reikia automobilį pakelti į orą ant domkrato stovų. Prieš nuimdami transmisiją, turėtumėte atjungti transmisijos alyvos aušintuvo linijas, vairo stiprintuvo siurblį ir varantįjį veleną. Išėmus transmisiją, galima pakeisti sankabą. Įmontavus naują sankabą, kitas etapas – sujungti transmisiją ir variklį.

Kaip nuorinti sankabą?

Kaip pakeisti sankabą?

Prieš keisdami sankabą, patikrinkite, ar ne laikas keisti transmisijos skystį; dėl per didelio karščio jis gali būti sudegęs. Prieš atidarydami transmisiją įsitikinkite, kad variklis yra šaltas. Prieš keisdami sankabą, išimkite transmisijos matuoklį, tada išleiskite transmisijos skystį į didelį dubenį arba kibirą. Idealu pakeisti transmisijos skystį šviežia partija (NIEKADA NEGALIMA NAUDOTI SENO SKYSČIO). Prieš keisdami sankabą, turėsite atidaryti transmisiją. Geriausia po transmisija pakišti domkratą ir atsargiai pakelti transmisiją, įsitikinant, kad ji nesiliečia su niekuo kitu. Kai pavarų dėžė atsilaisvins, kitas žingsnis – nuimti pavarų dėžės laikiklį (jei jis įrengtas). Tai gali būti sudėtingas procesas dėl ankštos vietos. Nuėmę transmisijos laikiklį, galite išimti transmisijos matuoklį ir išpilti seną skystį. Geriausia skystį pakeisti nauju skysčiu. Kaip nuorinti sankabą? Nepamirškite, kad niekada pakartotinai nenaudokite seno skysčio. Išleidę pavarų dėžę, galite nuimti transmisijos dangtį. Tai vėlgi gali būti sudėtingas procesas dėl ankštos vietos. Nuėmę transmisijos dangtį, galite nuimti sankabą.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *